Kvartsfinalen x2

....... Skrivet 2010-07-03 Klockan 11:19:35


Vilka matcher som spelades igår, framför allt matchen mellan Uruguay mot Ghana. I sista sekunden i första halvleken skytter Ghana ett mål hos Uruguay sedan under andra halvleken, vid femtiofemte minuten så kvitterar Uruguay. Och ett - ett resultet står och dammar enda fram till det ska avgöras genom straffläggningar. Matchen var väl spelat från båda lagen. Båda hade chansen att avgöra matchen. Ghana var närmast, skulle kunna ta sig till semi-final och inte dem skulle förlora sin straff som de fick slutet av andra halvleken.

Jag var helt inne i matchen mellan Uruguay mot Ghana. Jag hoppade till och skrek visa gånger under matchen gång. Jag ville helst gärna att Uruguay skulle ta sig till semi-finalen och det gjorde dem efter straffarna, kändes helt underbart! Det fanns en annan match som spelades tidigare som var minst lika bra. Holland mot Brasilien, Brassarna var laget som dominerade första halvleken och hade med sig ett - noll. Folk var säkra på att Brassarna skulle ta sig till semi-final efter allt brassarna hade gjort i matchen men man ska inte säga saker i för väg eftersom laget som tog sig till semi-finalen var Holland. Dem gjorde mycket bra av sig när andra halvleken satt igång och de fick brassarna försvinna ur VM.

Idag spelas Argentina mot Tyskland, ett måste se-match och Paraguay mot Spanien är det likadant. Jag hoppas att Argentina och Paraguay tar sig till semin men man vet inte vad som kan hända när det är VM. Alla vill vara nummer ett!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


RSS 2.0